В дискусията около предишен запис се повдигна въпросът: не са ли прави авторите на шоута от типа на Music Idol да се подиграват безжалостно с явилите се кандидати? В края на краищата, никой не ги е канил, и се борят за слава, а пък шоуто си е на авторите си. От друга страна обаче – има ли право който и да било да се държи по подобен начин към някого, особено към млади и (някои от тях) талантливи хора?
За да илюстрирам темата, реших да си представя себе си като член на подобно жури, натоварен от сценаристите със задачата да се държи по такъв начин. (Няма да скрия – представата ми е базирана основно на държането на Фънки. Но няма гаранция, че той непременно би постъпил така.) И “поканих” в предаването някои от най-известните гласове по световната сцена, с презумпцията, че са млади и неизвестни. (Не ми се сърдете за значителния процент оперни певци – личното ми впечатление е, че между естрадните певци единици имат гласовите данни и школовка на средностатистически оперен певец.)
Монсерат Кабале
Тая как успя да влезе през вратата? Бързо навън! Не, въобще не ме интересува може ли да пее, или не. Да иде да свали стотина.двеста кила, пък тогава да ми се явява. Това да не е конкурс за мис Хипопотам?
Лучано Павароти
И той след нея! Бързо, докато не е счупил подиума!
Андреа Бочели
Абе оправя се криво-ляво, ама какво да го правиш, като е сляп? Ни за сцена става, ни за естрада. Сори, момче, сбъркал си пътя. Тук е за хора, които имат перспектива.
Борис Христов
Ти луд ли си бе? От контратенор бас ще ми става. И то на тая възраст. Я въобще не ме занимавай. Ако ставаше певец от тебе, нямаше да се мотаеш от единия край на вокалния диапазон на другия.
Михаил Белчев
Ти пелтек ли си бил? Я кажи “чичковите червенотиквеновичковичета”! Или “Петър плет плете, през три пръта преплита”!… Малей, ще умра от смях. Как пък ще пееш, въобще не искам и да чуя. Тръгвай си, доде не си изморил от смях и зрителите.
Александрина Пендачанска
Бе момиче, къде си го понесла това вибрато? Имаш външност, сценично поведение може и да научиш с много школовка, дори глас може и да развиеш, ама така не става!… Хайде от мен да мине, няма да те скъсам сега, ама не те виждам да оцелеш още един кръг.
Валя Балканска
Спри го тоя пискун, ма! Ти нормални песни не можеш ли да пееш, ами само народни? Я изпей нещо на Мадона, да те чуем… Не можеш? Бил ти бил хубав гласа за родопски песни? Можеш ли ми каза едно място, дето ще те търпят само родопски песни да им пееш?… Я по-добре си тръгвай. Виж я ти – оперила се, със самочувствие, все едно в Космоса ще лети…
Янка Рупкина
Още една селска мома. Абе не разбрахте ли, че потурите и сукманите излязоха от мода? Че няма хляб вече в народнте песни. Поне попфолк да беше, не че ми е любим, де, а то? Още малко и за шестте кокошки ще ми запееш. Я стига ти толкова, мотиката те чака вече…
Фреди Меркюри
Какви са тези пози от теб, бе, това да не е Драматичния театър! Композирал бил? “Бохемска рапсодия” – онова, дето е само кръпки от различни стилове? Това ли ти е музикалното? Я по-добре по-далеч оттук, че ще отучиш и циганите да пеят… Я стой малко. Вярно ли било, че си педал?…
Елтън Джон
Още един педал, дето се изживява като композитор. Мерси, не ща въобще да го чувам. И свиренето му на пиано също не ме интересува. Да се маха, докато съм на кеф. Айде пътя.
Лили Иванова
Това миньонче го пазете да не падне в някоя цепнатина на подиума. Какво си се остригала като момче, мислиш ли, че някой ще иска да те гледа такава? Бюста ти и той като на хлапак осмокласник. Вземи си направи малко пластика, че иначе до най-много година пак ще биеш инжекции в болницата. То и да си направиш, като те гледам, не ти давам много повече на сцената…
Едит Пиаф
Купете й на тая нещо за гърло. И като се излекува, я пратете да участва в екранизация на “Как гарджето стана певец”. Друг певчески ангажимент и Господ не може да й измисли.
Хулио Иглесиас
И кво? Сгазиха те, не можеш повече да риташ топката – певец ще ми ставаш! Добре че не са осакатявали наскоро някоя мутра, че и той да дойде да ми блее. Господи, що не си прибереш вересиите?… Махай се. Или чакай малко. Къде е онова цигане, дето никой не можеше да познае коя песен пее? Я се пробвай в дует с него, ще си пасвате.
… Сериозен проблем ми беше да измисля някой изпълнител, който би минал през цедката на подобно “жури”. Според мен известни шансове биха имали Сара Брайтман и Джули Андрюс, и може би Пласидо Доминго. За други не се сещам. Който и изпълнител да ми хрумне, автоматично попълва списъка по-горе.
Ако трябва да бъдем справедливи, може би реалното жури би показало снизходителност към някои от изброените изпълнители, заради доброто им пеене. Но пък ако трябва да бъдем реалистични, вероятно пък твърде малко от тях са имали на възраст като за Music Idol певчески способности като на върха на кариерата си. Така че вероятно немалко от тях биха отпаднали по време на класирането, или още преди него.
Друг е въпросът и колко хора въобще биха се явили в такова предаване. Аз лично не бих отишъл, ако ще да ми обещаят да го спечеля. Като ми тръсне някой от журито нещо подобно, на втория път ще забърша с него пода чак до изхода на сградата. И ще се чувствам като човек, реализирал единствена възможност в живота си – да натупа едно хубаво подобен тип… Повечето българи са по-търпеливи от мен, но твърде малко са толкова закъсали, че да идат доброволно да изтърпят подобно отношение. Така че Music Idol допринася не за откриването на таланти, а за още по-дълбокото им скриване.
Поне според мен.
Фънкарщината направо ти идва отвътре… Респект 🙂
Григор, какъв пример трябва да се дава на бъдещите таланти – че визията няма значение ли? че може съвсем спокойно да си тежат 100-200 килограма, важното да пеят добре, това ли според теб е поуката към която едно жури което си върши както трябва работата трябва да се стреми…. визията е почти толкова важна колкото пеенето, отделно няколко пъти Тишо ти спомена за сценария, преди да се явят пред журито кандидатстващите биват пролсушвани, бъди сигурен че ако това беше един бъдещ Павароти, щеше да има удивителна на профила му пред журито, само че не е.
Тъй като от постовете си личи че не следиш от близо айдъла, ще ти кажа че Фънки разцелува дебелата участничка, на концерта в Понеделник, също не ми изглежда много нормално – един човек да ти променя мнение за едно цяло предаване – ОК Фънки не те кефи, но както виждаш продуцентите Иван и Андрей върнаха дебелото момче нали???
Не знам защо изпускаш моментът с резултата, какво мислиш за 18-те които журито избра, чул ли си някого, защото за мене има страшни попадения, и дори само един талант да изгрее на небосклона айдъла ще си е струвал, а всички останали ще са си плямпали празните приказки и интересно колко айдъла ще открият така. Аз ако съм един от 18-те и се обиждах лесно, сега щях да съм ти обиден, много повече отколкото ако съм дебел и някой ми каже че съм дебел
>”визията е почти толкова важна колкото пеенето”
Е, не. Каква ми е файдата, някой да изглежда перфектно, пък да ми разпява като подпийнал кооператор.
Всъщност за разните стилове, дето е по-важно изпълнителите да танцуват отколкото да пеят може да е така, ама това за щастие е малка издънка от музиката като цяло.
Иначе съм съгласен, че тия дето стигнаха финала са наистина добри.
След като чух дамите реших да гледам и следващата вечер – момчетата също бяха на много високо ниво.
@Георги: Проблемът е в цялото предаване, не само във Фънки. Всъщност, и в целия чорбаджийско-просташки манталитет на съвременния български новобогаташ.
@voxy: Монсерат Кабале тежи сигурно над 200 кг. Стиска ли ти да предложиш на публиката по света да слуша вместо нея примерно Преслава? Визия като на манекенка, а и да пее също може, и нелошо… А? Май визията не е от чак толкова значение… За Павароти – не съм сигурен: доколкото съм чувал, като съвсем млад не е бил нещо феноменално, натрупал майсторство с времето. А дали Фънки е върнал дебелото момче, или Иван и Андрей, какво значение? Проблемът се казва не “Фънки”, а “простащина”… Да, някои таланти наистина ще изгреят. Но питаш ли се колко пъти повече ще се отвратят и скрият след такова предаване и от други подобни?
Между другото, за какво точно щеше да си ми обиден, ако беше един от 18-те? Кажи, не се срамувай.
Аз друго не разбирам. Защо позволяват на идиот като Иван да се гаври с всичко и всички. Отива той на кастинг и първата му работа е да напсува Люси на немски (“мръсна свиня” или нещо от сорта). И те го взимат. После си саботира групата. И те пак го взимат. После така влудява всички айдъли, че го местят в друг хотел. И продължават да го търпят. Няма ли санкции за идиотизъм в този конкурс?! о.О
Има и още по-лошо – този кретеноид има фенове. Във форума, в който влизам активно, дори са много. Първенец е. 🙂 И един мой приятел вчера цяла вечер се превъзнася по това колко яко Иван им показва колко струват и т.н.
Или историята с баворазвиващото се циганче, което пускаха от кръг к кръг, само за да се забавляват с невъзможността му да пее…
Защо най-модното нещо е гаврата, не разбирам. :/
@Sel, според много Иван може да пее, включително и аз така мисля, а зрелището което поднася е добре дошло с таланта му, все пак това предаване трябва да се издържа, не е истина че толкова хора не може да проумеете че не бъде ли спечелена масата край с Music Idol, с дебели и грозни хора е много трудно да печелиш каквото и да е, не е нормално да вменявате някакво задължение едва ли не на едно комерсиално предаване да извършва безвъзмездна дейност, що не се сърдите примерно на БНТ че не намира идоли? само че явно ако си стоиш в сянка ще ти е спокойничко
@Григор, ти вървиш срещу откриването на таланти, без да си гледал или чул нещо се изказваш, не гледаш крайния резултат
Абе защо се правите на неразбрали? Измислени предавания като Music Idol – в която и да е държава – им е през онази работа за талантите. Гледайте на това предаване като на един обикновен бизнес проект. Влагаш пари, събираш публика, генерираш приходи. Накрая удряш чертата и това е. А предаването печели, защото има такъв сценарий. Дава се шанс на немалко идиоти да се пробват – така се генерира огромен интерес от страната на публиката. Водещите се държат нагло, обийдат и правят шоу за зрителите като цяло. Важно е да има зрителски интерес. Положителен или отрицателен – да има. В Германия е същото – гледам чат-пат немския Music Idol. Дитър Болън винаги е в журито. Има същите кретени в началото, обиждат ги, правят ги на идиоти. Например веднъж попитаха едно момиче пеещо накаква песен, в която се казваше, че тя си няма любим и прочие глупости. Жирито пита – ‘ти поглеждаждала ли си се как изглеждаш – нищо чудно, че нямаш приятел’. Така че, навсякъде сценария е един и същ. Предишните победители в немското предаване направиха група, записаха един сингъл и тотално умряха. Със сегашните ще е същото. И никой здравомислещ, не очаква нещо друго. Но предаването се радва на огромен интерес, генерира приходи, залепва немалко домакини и тийнове пред екрана – ами супер, бизнес проекта е успешен. В България е абсолютно същото.
@voxy, и аз мисля, че Иван може да пее, но поведението му е напълно недопустимо и хич не мисля, че е добре дошло с таланта му. Аз не разбрах какво точто не можем да проумеем? Защо масата трябва да бъде печелена с простотия, това е, което аз не мога да проумея. Защото “зрелището”, което поднася Иван не е нищо повече от простотия в пълни дози. Не вменявам никакви задължения никому, просто не смятам за допустимо този тип ивановско поведение да се издига в култ, както става вмомента.
И аз не считам за правилно отношението на Фънки. Въобще, не считам за правилно цялото предаване. Откриват истински таланти (Невена Цонева и Теодор Пейчинов *можеха* да пеят изключително добре), но идеята е опорочена. Показват им за малко лъскавия свят на славата и после какво? Клечка за локум. Така че това предаване разрушава повече, отколкото съгражда.
voxy, стига глупости, отриване на таланти. Като изкючим No Angels (и то само в европейски мащаб) и Leona Lewis (която Бог знае колко време ще я бъде) ти за някой друг значим изпълнител, роден от такова шоу да се сещаш? Какво стана с великата Невена Цонева? Албуми записва, фотосесии прави, ти една нейна песен да си чул по радиото? Щото аз не съм. Ами всичките „звезди“, родени от Биг брадърите? От ден до пладне. Една корица в Плейбой, едно споменаване от Ъпсурт. Големи звезди, голямо чудо, голямо нещо. Който има талант, знае че има такъв още от 10-годишен и още оттогава чегърта по цигулката или тропа по пианото.
Прочее, не знам Преслава, Глория или Емилия, таланта им за момент настрана, да са се явявали на кастинг. Или ако е имало такъв, то той е бил в кабинета на Митьо Пайнера и той е бил едноличния член на журито. Така че преди да скачаш на бой, помисли над тия неща.
sel, най-модното нещо е гаврата, защото широката публика явно не се радва на нищо повече, както на чуждото нещастие. Дребната селска радост да видиш, че на Вуте му е зле, благодарение на бтв стана национален спорт. Което преди ставаше след пет ракии между двама-трима души, сега вече се вихри по форуми и блогове. Нищо ново, та да има за какво да се вайкаме, просто мащабът стана друг. Тъжно е, но за твое успокоение е същото и в Германия, и в САЩ и във всяка друга държава. Явно това е естествения отдушник на това да те тъпчат по цял ден шефове и големи корпорации. Трети закон на физиката 😉
>”Да, някои таланти наистина ще изгреят. Но питаш ли се колко пъти повече ще се отвратят и скрият след такова предаване и от други подобни?”
Мисля, че тук е в сила само първата част.
Ако човек има амбиция да се развива в тази област, провал в такова предаване няма да го разколебае, а ще го амбицира повече да се докаже. А и даже да се е провалил, участието му дава повече шансове да бъде забелязан, отколкото ако никой не знае за него.
Ако пък се отчая и се откаже, то би се отказал и при други обстоятелства – има си хора които бързо се предават и дали поводът ще се казва Фънки или по друг начин няма значение.
>”Проблемът е …….. Всъщност, и в целия чорбаджийско-просташки манталитет на съвременния български новобогаташ.”
Така е. И M.I. е просто една от проявите му. Бих казал далече не най-драстичната.
@Voxy – това, което казваш просто говори много лошо за “масата” ( за стола също :-P)
Щом единственият начин да я спечелиш е с простотии, аман ни е работата…
А едно такова “масово” предаване би тябвало малко от малко да пропагандир някои общочовешки ценности, а не да набляга на най-животинските инстинкти на “масата”.
За дебелите и грозни хора, ако са талантливи и се държат добре, не виждам причина да не спечелят симпатиите на повечето средностатистически полу-простаци – има такива случаи. Казвам полу-простаци, защото всъщност повечето хора се изявяват като такива именно под вличние на околната среда (което включва и облъчването от масмедиите) а не че са си по природа такива.
А въпросният Иван за мене е болен човек. Има нужда не от изява в шоу, а от лечение.
@voxy: Крайния резултат ти го каза Магнаур – “откритите” айдъли отиват право на дъното. Да, причината за това е желанието на бизнесмените, дето организират шоуто, да ги изцицат до абсолютно сухо – ако това не е демотивиращо, не знам кое.
А другото е, че който талант не иска да го псуват, и не отиде на такова шоу, наистина намалява шанса си да бъде открит, поне в България. Прави си съответните изводи, отива в чужбина, там го откриват, и става нещо. А ние тук се чудим как така емигрантите са 10% от българите на този свят, пък 90% от показалите талант, и станалите прочути и известни.
@Grimm, @Старият пират Магнаур – талантът и упориттата работа не са гаранция за успех. Трябва и възможност за реализация. Вярно е, че едно явяване в подобно предаване не е гаранция, но все пак е някакъв шанс.
От предишня “идол” Преслава Пейчева определено спечели – беше приета за вокалистка на група “ТЕ”. Ако не се беше явила на “идола” едва ли щяха да я открият.
А сравнението между участниците в “идолите” и разните “звезди” от “брадърите” е съвсем неуместно.
@Григор >”“откритите” айдъли отиват право на дъното. Да, причината за това е желанието на бизнесмените, дето организират шоуто, да ги изцицат до абсолютно сухо ”
Извинявай, ама къде в шоубизнеса (а и не само в него) не е така. Разните продуценти, мениджъри и т.н. паплач, която се изхранва покрай изпълнителите точно това прави -смуче докато може, после захвърля “отработените” източници на печалба. Ако те са достатъчно печени, да се възползват от временния успех и да си стъпят на краката – добре за тях.
Има безброй примери и на хора, които са си стъпили на краката, и на такива, които са били на върха, а после са пропаднали тотално.
Та и с “идолите” – ако някои има и късмет, и далновидност може да продължи, други ще отпадант, но за всички това все пак е някакъв шанс да бъдат забелязани.
Не съм гледал предварителните кръгове нито на този идол, нито на предишния, на предишния гледах някои предавания от съществената част, на тоя мисля пак така да направя, понеже от двете вечери, когато гледах кандидатите ми харесаха. А бийте ме за това.
Не съм съгласен, да се пропагандира простотията и да се набляга на нея, но пак казвам Music Idol едва ли е флагманът на войнстващата простащина. Тя е просмукана като цяло в медиите, като се почне от популярните предавания и се стигне до новините, където наред със сериозните новини се информира “драгия зрител” какво било станало например в биг брадър или на острова на сношенията…
Малка бележка – испанката Монсерат Кабайе сигурно ще се разсърди, ако й произнесеш фамилията Кабале.
Я да се върнем пак замалко на темата как биват възпитавани/отглеждани днешните деца. Те на практика си израстват пред телевизора и компютъра. Това са средствата, които формират ценностната система. И затова всеки, който е изпитал страх от показаното в МА-2 реагира остро.
Масмедиите в БГ трябва да имат някакви ограничения. Не говоря за военно положение, а за правила. Ама такива, дето да се спазват.
Трябва да има контрол. Както е с децата – колкото по-малки са, толкова повече контрол им е нужен. Пък когато дойде времето българинът да порасне и по навик да се самоконтролира, а не винаги да се изс… на метеното, резултатът от МА ще е пак машина за пари. Само че всички ще излязат от състезанието с достойнство и по-богати. Зрителят също.
Ако това, което Грим казва за Дитер Болен е вярно, лоша работа. Знаеш ли кога е станало, Грим? Наистина не е нормално да се отнасяме така едни към други. Независимо дали това се случва в БГ или ДЕ, пак е зле. Не бива. Не е човешко. Не може всеки да е приказно красив. Или приказно богат, за да стане приказно красив. ДНК, к’во да правиш. Трябва да се цени разнообразието, което природата ни поднася. Това ще позволи и на нас, и на децата ни да се наслаждаваме на живота в много по-голяма степен.
Всяко стимулиране на мислене от типа “тоя е с 20см висок от мен, а акъл на високо не вирее, значи е кух като лейка” или “Не може да ходи, значи е малоумен” е чисто безумие. Да давам или примери? Стивън Хокинг, Лорд Байрон, Дамян Дамянов… Идете на http://www.disabled-world.com/artman/publish/article_0060.shtml и вижте още. Или пуснете Гугъл да ви намери famous people with disabilities. Децата трябва да знаят това. И щом те прекарват повече време с масмедиите, значи това следва да е и посланието, което масмедиите да подават.
Аз ще продължавам да полагам усилия в тази насока. Вярвам, че няма да съм сама.
Браво на Фънки.Страхотен пич.Той единствен има смелостта да застане очи в очи с простотията бездарието и некъдърността.Това е Music Idol а не конкурс за обноски и възпитание.Питам аз възпитани ли са оня с ишиаса и Павел баня, шесте кокошкии други откровени недуразомения.Откъде некъде тези тотални идиоти ще нахлуват в дома ми и ще грачат.После Фънки бил виновен че ги е поставил на място.Скъпи сънародници крайно време е простотията бездарието и некадърността да бъдат изритани и поставени на място както това напарави Фънки.Ако във всички сфери на живота хората на ръководни постове се назначаваха от такова жури и в него с един Фънки България щеше да изглежда по друг начин.Трябва да помогнем на талантливите и кадърните защото те са и лесно раними.Бездарниците обикновено са брутални нагли и имат лакти.За тях юмруците и шамарите на Фънки.На говедата мястото е в обора а не на сцената.Като толкова сте ги заобичали питам ви кой от вас ще отиде на техен концерт или ще извади пари за техен диск?Браво Фънки браво мен.Ти си истински пич.Ти направи шоуто.Направо ме изкефи като целуна ръката на пълничката дама.Изкефи ме и Вили като каза с този глас можеш да си ядеш каквото искаш и колкото искаш.
>”Наистина не е нормално да се отнасяме така едни към други.”
Даа – Освиенцим, ГУЛАГ, Белене, Скравена…
не бива…
Е, да де, ама същият Фънки се разплака снощи при несправедливото отстраняване на безспорно талантливата Елена…Пак същият Фънки поздрави и възпълничката българска
Арета Франклин. Не можем да правим прибързани и генерални заключения за него от репликата на едно момче, което явно не е можело да пее и плаче, защото са го отстранили без да го погалят по главата и да му дадат бонбонче. После пък ще плаче, че са му дали само едно бонбонче, а не цялата кутия.
Не съм била там, не съм гледала цялата случка, а само разплаканото момче,вече вън от залата,което твърдеше, че “били грубияни”,но….нищо не каза за себе си. Как е пяло, как се е държало самото То. Няма нищо по- страшно от напорист некадърник, дори когато плаче.
Иван пък е другата противоположна крайност на това момче. Нахакан, нетолерантен.
Кадърен, но нетърпим. Според него трябва да си точно такъв, за да успееш. Някой дори определи поведението му като “много добър PR” от негова страна !?
Не разбирам защо се отделя толкова внимание на изключенията. Не са ли по- важни и значими другите талантливи деца, които се държат прилично, не се лигавят, и не се тръшкат при най- малкото разочарование. Треперят от притеснение, но пеят. И го могат.
Мен пък ме впечатли поведението на отстранената Елена. Дали на нея не й се е плачело?
Дали не й се искало да изкрещи на зрителите, че сме грубияни и простаци, защото не сме гласували за нейният талант? Но не го прави. Един истински талант има не само сценично поведение, а и възпитание, и характер.
@Божо: Да, в шоубизнеса често е така. Говорим обаче не за какво продуцентите правят с откритите вече таланти, а колко изкривен е процесът на откриването им. Да, много от явяващите се не стават за певци – но сигурно има и по-културен начин да бъдат отхвърлени, иначе резултатът е прогонване на потенциални таланти. Това, че човек трябвало да е пробивен, не го приемам без уговорка – много гении са били изключително срамежливи, ако ги подбираха така, човечеството щеше да е несравнимо по-бедно; България е, и то май на челно място заради това.
Да, предаването е шанс за талантите. Защото е единственото. Ако не беше, в него щяха да се явяват само най-дебелокожите (което не значи най-талантливите). И да, Music Idol не е флагманът на простащината в медиите, но борбата с нея все трябва да се почне отнякъде, нали?
@Никола: Срамота – навсякъде съм го писал Кабале! Извинявам се от сърце.
@Ани: Истинското ограничение за масмедиите може да е само едно – съвестният и астивен народ. В това отношение свалям шапка на САЩ. Ако народът е по-пасивен, многото подобни предавания и добрата конкуренция могат да го компенсират донякъде. Но с народ от преживящи безразлични сме осъдени на медийна простащина.
@Гробаря: “простотията бездарието и некъдърността” – кой ги подбра след предварителните прослушвания, същия тоя “страхотен пич”, или баба ми от Бусманци? Изрод, що се не завреш в кучи гъз, и не си ебеш майката? (С последното изречение само исках да кажа, че не си прав – тъй де, това е блог, не е конкурс за обноски и възпитание. Пък щом не е…)
Сериозно: ако ръководството на всички нива се назначаваше от Фънки, България сигурно вече нямаше да съществува. И аз щях да съм емигрирал, пък твърде малко са по-издръжливи от мен на балканщина и простотия. Замислял ли си се срещу кого гласуват с краката си вдигналите се за последните години милион и кусур?…
И да, отношението на журито към участниците коренно се промени. Откакто започна да се надига ропотът срещу първоначалното му отношение. Не е защото останаха само талантливите – не съм забравил, че отначало някои въобще не получиха шанса да покажат дали са талантливи. Радвам се, че журито схваща бързо, и от малко, и дори скромно ниво на протест го сложи в релси. И че получихме чудесно доказателство как можем да обуздаваме разигралите си коня, и не е трудно.
@Божо: Не си прав. Ако аз те срещна и пребия, по тази логика трябва да кажа “какво толкова – не съм убил нито теб, нито цялото ти семейство…”
@roujkabg: Не съм видял въпросното момче, но намерих кадрите, където изгониха едно момче, защото било дебело, без да му дадат да си отвори устата. (Не зная същото ли е.) Видях и доста други кадри, на които журито се държа като пълни простаци, включително към кандидати, с които в момента се държи образцово… Въпросът е не дали не толкова даровитите трябва да се поощряват или не, а дали не може да бъдат отхвърлени без да им се подиграват на заекването и да ги правят на маймуни.
ПО-голямата част от великите блуз певици са много, ама много дебели негърки. Феновете им ги обожават заради гласа, песните и таланта. Само в България си падат по крака и цици- пример Кати.Само в милата ни родина простак като Фънки може да просперира!
Гриша, според мен гражданската съвест в САЩ съществува защото всеки, ако стане свидетел на подобно унижение, си казва, “Господи, ами ако това бях аз? Веднага трябва да направя нещо!” Докато в БГ зрителят си казва, “Егати! Добре, че не съм аз! Я, дали следващият няма да е още по-жлембав?” Затова полицаят в САЩ спира на 3-лентова магистрала, изчаква дупка в трафика и тича като обезумял, за да махне парчето гума на ТИР от пътя. Затова, като ме виждаха да се придвижвам пеша с дете в слинг на корема и с по 4 торби пазарувано в ръцете, хората от минаващите коли спираха и ме питаха дали нямам нужда от помощ.
Сиреч и американците са егоисти. Ама какви!
Pingback: Grigor Gatchev - A Weblog » Blog Archive » Гражданската съвест
Не знам защо хората се нахвърлят срещу Иван. Той е безумно талантлив, той е неприлично талантлив.
И като всеки човек, който знае цената си, е елитарист и непукист. А “простащината” му е жива поза.
За разлика от истинската такава на другите…
Той пее песни, които имат послание, ако човек може да чете между редовете.
Мисля, че целта му изобщо не е Мюзик айдъл. Той се е прицелил много по-далече… направиха “грешката”
да го допуснат до финал, наистина защото им вдига рейтингите, но сега вече е неуправляем и неконтролируем, а това ги плаши.
@michaeljohns: Според мен на света няма количество талант, което да оправдава простащината, дори ако е поза. Елитарист и непукист съм и аз (въпреки че не вярвам да имам особена цена) – но не се държа като Иван, нали? И това не плаши, а отблъсква, и не журито (то както ще), а зрителите. Точно както ги отблъсна държането на Фънки отначало.
Монсерат КабаЙе
@voxy, “Григор, какъв пример трябва да се дава на бъдещите таланти…”
Звателен падеж, ей! Има си го още, въпреки че към 90-та имаше опити да бъде пенсиониран. Не искам да разпалвам езикова война (“Топам топката” или “Тупкам топката”) но изпускането на звателния падеж е много лош, зъл, коварен, предимно Софиянски (не кмета) навик.
Имам един приятел, който се обръща към мен с “Атанас, …”, и веднага ми замирисва на изтърбушени БУРЖОАЗНИ канапета, ония КОМУНЯШКИ столове с червената кожа и кафявите габърчета (кабарчета, де). Пфууууу…
Браво!
Е, Гриша, видяха се кадрите с момчето не само извън в залата, а и вътре в нея. Горкото момче, ами че то- просто не може да пее.
Не умее да се лансира и… не по-малко дебелият Фънки му го каза в прав текст. Но явно дебелият Фънки, може да свири щом е там
и му е отредено правото да преценява. Представяш ли си пък да го бяха допуснали и да трябваше да го търпим с визията и граченето му?
Че то дори няма нищо общо и с травестита Азис, който поне може да пее, макар че ме дразни с всичко останало…без да имам нещо против-
различните. И Фреди Меркюри беше различен, ама хем готин, хем пее, нали? И изпълненията му ще се помнят и пеят години напред.
roujkabg, не е толкова важно дали момчето може да пее, или не. Въпросът тук е за отвратителното поведение на Фънки. На прослушванията се явяват много хора, които НЕ могат да пеят, но работата на журито е просто да не ги допуснат нататък, а не да ги обиждат. Да наречеш някого “шопар” (особено дете) и да не искаш да го изслушаш въобще, при положение че има какви ли не гнусни кандидати, които си изслушал с уважение… ами това е просто гадно.
“Майкъл Джексъна на кроасаните” да не би да пее по-добре? Не. Но това не им пречи да го поканят за специално участие.
Разбираемо е понякога да не могат да удържат смеха си, колкото и нетактично да е. Но все пак се предполага, че са професионалисти и са отишли там да отсяват хората, а не да ги обиждат.
Би било коректно просто да кажат, че пее фалшиво, а не че първо трябва да отслабне.
Чест и почитания. Много ми хареса и съм на същото мнение.
В тази страна се гледа предимно размера на гърдите, цената на каляската ти и големината на очилата ти. Разбира се и бройката на посещения в Мол.
Не че някой има право да се държи така, но най-малко пък е този Фънки.
Ако на моята дъщеря Фънки беше казал в ефир пред хилядите /може и милиони да са били/ зрители, че е грозна като смъртта, както се произнесе за едно от момичетата по време на кастингите, щях да я посъветвам да го съди за обида. И него лично, и предаването. Щях да се постарая процесът да стане публично достояние. Фънки доста се засяга, когато някой го “настъпи”, а от своя страна си позволява всичко. В края на краищата не може човек да изисква от другите добро поведение, а самият той да е пример за обратното. Може да е добър музикант, но е груб и крайно невъзпитан. Едно е да каже мнението си за някой, който според него не може да пее, друго е да обижда по толкова просташки начин. Забелязах и това, че след поредната “изцепка” по повод онова пълничко момче, което честно да си кажем наистина не можеше да пее, явно се постресна да няма проблем и започна да демонстрира най-топли чувства към Деница, която както знаем е също пълничка. Не че Деница не може да пее, напротив, страхотна певица е, но не е само тя, защо пък на Фънки точно тя му стана любимка изведнъж? Малко попресилваше с демонстрацията на топли чувства към нея, с целувките и т. н. , всички го видяхме. Дори в къщи се шегувахме, че го прави по съвет на адвокатите на шоуто.
Всички коментари би трябва да тръгнат с уговорката, че Music Idol е шоу. Това определя самият формат на предаването – да бъде възможно най-интересно за масата, да забавлява, да увлича… това, да седнеш пред телевизора вечерно време и да помислиш – я да видим какво става в мюзък айдъл…
Оттук всичко би трябвало да е обяснимо – защо някои хора стават за посмешище, защо много талантливи, но не достатъчно запомнящи се хора, отпадат още в началото, защо се избират кандидати, които да отговарят на обществените очаквания, да се избират определени типажи, гласове… и се позволява да се излива всякакъв бълвоч, безвкусица, интриги, позьорство, откровена простотия… – всичко за една и съща цел – за шоуто, което да носи много пари.
Търсенето на таланти е просто някаква формалност, затова и не най-добрият ще спечели, а този, който ще бъде най-добра инвестиция.
Фънки и другите от журито са просто хора, които си изкарват парите и затвърдяват известността си, нищо повече. Те също трябва да заработят тази си привилегии и да се включат в играта.
Затова и нищо не ме учудва…
Pingback: Grigor Gatchev - A Weblog » Blog Archive » Тати, виж - Шрек!